Mikä on pyhä vesi? »Sen määritelmä ja merkitys

Anonim

Katolisen kirkon, ortodoksisen kirkon ja muiden kirkkojen pyhä vesi on pappin siunaama vesi, joka löytyy kasteelta. Tämä vesi on erityinen, koska se symboloi puhtautta, sitä käytetään usein vauvojen kasteiden aikana merkkinä tervetuloa katolisen kirkon perheeseen. Kun ihmiset menevät temppeleihin, he kastavat sormensa pyhällä vedellä ja tekevät ristin merkin.

Katolisen kirkon, vesi on yksi ylevin liturgisen elementit, ei pelkästään sen luonnollisten ominaisuuksien, vaan myös siksi, että sen tärkeää roolia historiassa ihmisen. Vesi muuttuu sakramentiksi, kun se saa erityisen siunauksen. Tällä tavalla siitä tulee pyhää vettä, joka saa hyvyyden paholaisen torjumisesta, sairaiden parantamisesta ja puhdistamisesta.

Kun katolilaiset tekevät etumerkki rajat sormillaan kastettu pyhä vesi, ne muistaa, että ne on puhdistettu kasteen kautta.

Tämän lisäksi pyhä vesi edustaa pyhää henkeä; siksi kirkko käyttää sitä useimmissa kirkollisissa tehtävissä.

Pyhää vettä käytetään erityisillä ilmaisuilla, siunaamaan taloja, kuvia, lapioita jne. Aikana liturgia, muutama tippa vettä, pannaan viini, joka sitten muuntuu vereen Kristuksen ja herättää, että se tuli ulos puolen Jeesuksen haavoittui keihäällä, joka edustaa liitto on siunattu luonto persoonassa verbin ja integraatio kaikkien Kristuksen hengellisessä ruumiissa uskovien keskuudessa.

Pyhän veden sanotaan olevan sakramentti, koska se on pyhä merkki, jolla yleensä ilmenevät hengelliset vaikutukset saavutetaan kirkon välityksellä. Toisin sanoen käyttämällä sakramenttia, kuten pyhää vettä tai henkilön siunausta; Kristitty käyttää hyväksi niitä hengellisiä hyödykkeitä, joita kirkko suojelee aarteina, jotka Jumala on antanut heille kaikille ihmisille.